تاریخ: 23 Dec 2020
تعداد بازدید: 484

انتخاب طرح صنعتی عضو هیأت علمی دانشگاه اردکان به عنوان طرح برگزیده کشور

طرح عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه اردکان به عنوان طرح صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور انتخاب گردید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان طرح دکتر حیدر مفتاحی‌زاده با عنوان«توسعه کشت گیاهان دارویی و صنعتی با هدف اشتغال‌زایی در مناطق روستایی شهرستان قلعه گنج استان کرمان» جزء طرح‌های پژوهشی برگزیده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹ معرفی شد. این طرح صنعتی آموزشی که در قراردادی با بنیاد مستضعفان-بنیاد علوی منعقد شده، ساماندهی و توسعه کاشت و راه اندازی واحدهای فراوری در منطقه با هدف ایجاد و توسعه اشتغال در روستاهای شهرستان قلعه گنج انجام شده و نتیجه آن کاشت ۳۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی نظیر چای ترش، به‌لیمو، حنا و گوار می‌باشد که کشاورزان با آموزشی که دیده اند، توانسته‌اند مهارتی پیدا کنند که با اتصال به بازار بتوانند این روند را ادامه بدهند.
ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰ خانوار روستایی، آموزش به جامعه هدف با هدف کسب مهارت معرفی چند گونه گیاه دارویی جدید در منطقه از جمله دستاوردهای این طرح می‌باشد. همچنین راه اندازی واحدهای فراوری و صنایع تبدیلی و کیفی سازی فعالیت‌های صورت گرفته و ایجاد شرکت‌های تعاونی از جمله برنامه‌های پیش رو جهت توسعه این طرح می‌باشد.
روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان این موفقیت را به دکتر مفتاحی‌زاده و جامعه علمی اردکان تبریک می گوید.