تاریخ: 13 Jul 2021
تعداد بازدید: 326

بررسی طرح شهید احمدی روشن در دانشگاه اردکان

در نشستی با حضور رئیس دانشگاه اردکان و دانشجویان عضو طرح شهید احمدی روشن از دانشگاه‌های سراسر کشور، روند پیشرفت طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه اردکان، در این نشست رئیس دانشگاه اردکان بر استفاده بهینه از امکانات و بهره‌گیری از نتایج تحقیقات در حل مشکلات جامعه تأکید کرد. دکتر فاطمه بهجتی اردکانی همچنین با تقدیر از تیم پژوهشی شهید احمدی روشن که با محوریت دانشگاه اردکان دست به پژوهش‌های میدانی زده اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد نتایج درخشان این طرح در منطقه باشیم.
در این نشست سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان و استاد خبره طرح شهید احمدی روشن گفت: طرح مذکور با عنوان «تولید تجاری کنجاله گوار به عنوان جایگزین کنجاله سویا در خوراک دام و طیور» از ابتدای آذرماه ۹۹ شروع شده و هم اکنون شاهد نتایج آن مبنی بر این هستیم که کنجاله گوار به صورت ۱۰۰ درصد می‌تواند جایگزین کنجاله سویا در خوراک طیوری نظیر شترمرغ و بلدرچین شود که این امر تحول بزرگی در اقتصاد و تولید فراورده‌های مرتبط با طیور محسوب می‌گردد. دکتر حیدر مفتاحی‌زاده افزود: این طرح از یک تیم دانشجویی مشتمل بر ۴ دانشجوی مقطع دکتری، ۲ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و ۲ دانشجوی مقطع کارشناسی از دانشگاه‌های سراسر کشور بهره می‌برد که به صورت سه جانبه با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه اردکان اجرا و به زودی مقالات آن استخراج و به چاپ خواهد رسید.
لازم به ذکر است طرح شهید احمدی روشن با هدف حل مسائل مهم کشور و تسهیل در ورود به بازار کار و با رویکرد فرهنگی اجرا می‌شود.